EXPERIMENTELLE............................................
 AKTUELL............................................
 JAHRESTHEMA............................................
 MITARBEITER............................................
 PROJEKTE............................................


 STUDIERENDE............................................
 DIPLOME............................................
 PUBLIKATIONEN............................................
 KONTAKT............................................
Workshop: "Being Noticed" (Gil & Moti)

A parcitical workshop with duo artists Gil & Moti in which the participants create interventions/performances/events/actions, in public space, in the range between casual to theatrical. During 3 days active workshops principles of performance art will be discussed; time, space, the performer´s body, audience and documentation.

A special attention will be given to a collaborative work; thus the participants will be encouraged to work in duo´s to develop and create mutually one performative work. During the process we will examine together how sharing, exchanging and reflecting play an important role in the development of a successful collaborative work.

The workshop wil focus on social and political concerns that are in the heart of contemporary cultural discourse, and will guide the participant to create work that can be meaningful and relevant.

Workshopleitung: Gil & Moti (Israel/Niederlande)

Teilnehmende Studierende: Anna Pech, Moritz Matschke, Jens Höffken, Evelyn Zeller, Christa Wall, Alex de las Heras, Meng Shu Lee, Alice Möschl, Mathias Ordner, Stefan Brandmayr, Julia Hartig, Julia Vogt

 




Künstlerpaar Gil & Moti (Israel/Niederlande)



Anna Pech & Moritz Matschke



Stefan Brandtmayr & Matthias Ortner


Christa Wall & Alex de las Heras


Stefan Brandtmayr & Matthias Ortner

<zurück


EXPERIMENTELLE GESTALTUNG

In der Experimentellen Gestaltung steht nicht ein einzelnes Medium und das eindeutig definierte künstlerische Produkt im Mittelpunkt der Ausbildung, sondern die künstlerischen Produktivitätsstrategien, das Prozesshafte künstlerischer Ideen und deren Realisierung in unterschiedlichsten Medien wie Video, Fotografie, Experimentalfilm, Sound computerbasierte Techniken sowie Zeichnung, Performance und andere.

Aus dem Spannungsverhältnis zwischen (kultur-)wissenschaftlichen, gesellschaftskritischen und technischen Diskursen und der Eigenwilligkeit individueller Wahrnehmungen entwickelt sich Neugier und künstlerischer Forschergeist, die über das Experimentieren zu unerwarteten Erkenntnissen und unkonventionellen Resultaten führen.

Jahresthemen, oft zu aktuellen gesellschaftspolitischen Entwicklungen und deren Relevanz für die künstlerische Produktion, bieten einen diskursiven Zusammenhang für Projekte, die individuell oder in Gruppen erarbeitet werden. Die Experimentelle Gestaltung ist ein kreativer Freiraum und ein künstlerisches Labor.


EXPERIMENTAL ART 
(english version)

The focus of teaching within the Experimental Art curriculum is not primarily on a single medium or clearly defined artistic product but rather on strategies of artistic productivity, the process character of artistic ideas and their implementation through a wide variety of media including video, photography, experimental film, sound, computer-based techniques as well as drawing, performance and others.

The stimulating tension between (cultural-)scientific, socio-critical, and technical discourses and the independence of individual perception fosters curiosity and the spirit of artisitic research. By engaging in experimentation, this approach will generate unexpected findings and unconventional outcomes.

Annual themes – often centred on topical socio-political developements and their relevants for artistic production – provide a discoursive context for projects developed either individually or within a group. The Experimental Art curriculum is a space for creative freedom and artistic laboratory.

 



 

II3II_